Wandelen zonder pijn in de voeten

Heb jij veel pijn in voeten en wil je voetklachten voorkomen? Daar kan je  zelf wat aan doen! Door je voeten te trainen voorkom je pijn en erger worden. De online voeten trainingen van Voetentraining helpen je daarbij.

Heb jij last van je voeten? Een scheve teen, voorvoetpijn, hielspoor of een andere klacht? Je staat niet alleen. Heel veel mensen hebben voetklachten. De klachten nemen bijna altijd in de loop van de tijd toe.

Er zijn verschillende soorten klachten als het gaat om voetenpijn. Helaas komt het vaak voor dat mensen, niet precies weten welke voetenbehandeling het meest geschikt is. Met deze voeten training, leer je je pijn herkennen maar vooral van je voetenpijn af te komen. Ook is er aandacht tijdens de trainingen in het voorkomen van pijn in de voeten.

Herken je pijn in de voeten | Voetklachten voorkomen

Hieronder een opsomming van de meest voorkomende pijn in de voeten.

  • Scheve tenen? Hallux Valgus
  • Pijn in de voorvoet? Metatarsalgie
  • Pijn onder de hiel? Hielspoor
  • Last van kromme tenen? Klauw- en hamertenen
  • Stekende pijn in de tenen? Mortons neuroom
  • Scheve kleine teen? Tailor’s Bunion
  • Last van je grote teen? Hallux limitus / Rigidus

Verlos jezelf van voetklachten en train je voeten. Ervaar het verschil na het volgen van een voetentraining.

InFace

In veel gevallen hoef je je geen zorgen te maken over je voetklachten. Maar bij ernstige pijn, kan het flink je humeur verpesten. Daarvoor is een online voetentraining bij uitstek een zeer geschikt middel om deze ernstige voetklachten te verhelpen.

Onderzoek je voetklachten en voorkom ze

Voordat je allerlei toeren gaat uithalen, is het verstandig om zelf te onderzoeken waar jouw klachten door worden veroorzaakt. Pas dan weet je welke actie je moet ondernemen om je voetklachten te lijf te gaan.

Hoe zien je schoenen eruit?
Oud en versleten? Van die lekkere oude kloffies die zo lekker lopen? Dan kan dat de oorzaak zijn van jouw voetklachten. Schoenen die zijn ‘afgetrapt’ bieden je voeten niet genoeg ondersteuning.

Ben je ineens veel (meer) gaan sporten?
Dan kan dat de oorzaak zijn. Een hogere belasting kan te veel zijn voor je voeten en/of enkels. Controleer ook je sportschoenen. Hebben ze voldoende demping of gaan ze al járen mee?

Wat zegt de weegschaal?
Ieder jaar een kilootje erbij, is na een paar jaar toch… een paar kilo extra lichaamsgewicht. Als je in korte tijd vee aankomt, hebben spieren, gewrichten en voeten het zwaarder. Je voeten kunnen een extra ondersteuning goed gebruiken.

Voetklachten door overpronatie
Zakken je voeten aan de binnenzijde een beetje door? Een klein beetje doorzakken is voor je voeten op den duur een flinke overbelasting.

VOORKOM VOETKLACHTEN

Het ontstaan van voetklachten is vaak een optelsom van meerdere factoren, waarbij houding, het looppatroon en eventuele gewrichtsblokkades een rol spelen in het ontstaan van specifieke klachten.

  • Hielpijn en hielspoor
  • Knobbel op het hielbeen
  • Pijn onder de voorvoet
  • Scheefstand grote teen
  • Verstijving grote teengewricht
  • Ziekte van Ledderhose
  • Mortonse neuralgie
  • Charcot voet

Gezonde voeten, volg een voetentraining

Overal trainen, waar en wanneer je wilt. Complete oefenprogramma’s voor alle voetklachten.

Wil je meer leren? Lees dan 1 van onze andere interessante blog-artikelen;

Goedkoop parkeren op schiphol?

Plaats een reactie